Vid problem med - E-tillsyn (med kamera) inom Ordbo

Standardåtgärd som görs av enhetens personal inom Ordbo

Standardåtgärd som görs av enhetens personal

Om det uppstår problem med att kunna utföra tillsyn via kamera görs följande åtgärd snarast;

Hos brukaren: bryt strömmen till BÅDE själva kameran OCH den router som hör till.

  • Om kameran kommunicerar via 3G , 152 kB. så är routern troligen svart o uppsatt på väggen. Den har flera antenner.
  • Om kameran kommunicerar via Wexnet/stadsnät , 192.4 kB. så är routern troligen vit och ligger kabelkopplad i närheten av brukarens internetuttag.

Vänta två minut och koppla sedan in strömmen igen till både kameran och routern.

Kontakta larmsamordnarna och be om kamerakontroll. Be om godkännande från brukaren ELLER säkerställa att sängen är tom när kontrolltitt ska ske.

Fungerar det ändå inte så måste kameran felanmälas till leverantören av larmsamordnarna.

Felanmälan: Görs i dagsläget av nattpersonalen på Evelid VB till larmsamordnarna 
Om felet inte kan/går att åtgärdas av nattpatrullen som ändå gör det fysiska tillsynen under natten. 

Nödfall/sista hand: Vid fel, kvällstid, nätter och helger kontakta chef i beredskap via 0470-21666 (gäller endast Växjö kommun, omsorgsförvaltningen och Arbete och Välfärd).

Skriv ut
Senast uppdaterad: 28 april 2022
Larmhandbok