Standardåtgärd som görs av enhetens personal
Om det uppstår problem med att kunna utföra tillsyn via kamera görs följande åtgärd snarast;
Hos brukaren: bryt strömmen till BÅDE själva kameran OCH den router som hör till.
Vänta två minut och koppla sedan in strömmen igen till både kameran och routern.
Kontakta larmsamordnarna och be om kamerakontroll. Be om godkännande från brukaren ELLER säkerställa att sängen är tom när kontrolltitt ska ske.
Fungerar det ändå inte så måste kameran felanmälas till leverantören av larmsamordnarna.
Felanmälan: Görs i dagsläget av nattpersonalen på Evelid VB till larmsamordnarna
Om felet inte kan/går att åtgärdas av nattpatrullen som ändå gör det fysiska tillsynen under natten.
Nödfall/sista hand: Vid fel, kvällstid, nätter och helger kontakta chef i beredskap via 0470-21666 (gäller endast Växjö kommun, omsorgsförvaltningen och Arbete och Välfärd).