Hur man felsöker GPS-positioneringslarm DS480 (klocka) inom Ordbo
Rutinen hur man felsökning och lättare åtgärder av GPS klockan DS480

Gör så här:
- Är larmet laddat?
- Testa med att sätta klockan på laddning, kolla så att strömmen är i. Tryck ner klockan på rätt sätt i laddstationen. - Är laddstationen hel?
- Där klockan sätts finns det 4 kopparbläck, 93.9 kB, öppnas i nytt fönster.?
- Finns det en kontakt där strömsladden, 69.3 kB, öppnas i nytt fönster. går in?
- Har larmet rätt placering på armen?
- Är armbandet helt?
- Har någon tappat GPS-larmet, eller ser det trasigt ut?
- Ser GPS-klockan vattenskadad ut? Vatten/fukt på insidan om glaset.
- OM säkerhetsområde finns - testa att gå utanför området med larmet.
Ringer Doro Trygghetsjour upp?
- NEJ: Ring upp trygghetsjouren 070-600 61 46, uppge brukarens behörighetskod och GSM nr, be trygghetsjouren om en spårning, då ni misstänker att klockan är trasig.
- JA: Trygghetsjouren ringer upp men anger en position som är felaktig. Testa igen att få en spårning. (gå till punkt 6 oavsett om nästa spårning är korrekt) - Hjälper inte ovanstående, kontakta alltid sjuksköterska och ansvarig chef för att stämma av vad som ska göras. Jourtid ska:
- Kommunens personal kontakta beredskapschefen.
- Privata utförare vidtar åtgärd enligt rutin inom företaget.
Upptäckaren skall ALLTID meddela sjuksköterskan i tjänst om GPS-klockan inte fungerar som den ska även vid kortare tillfällen. Sjuksköterska ska alltid meddela larmsamordnare om att GSP-klockan inte fungerar och vilka åtgärder som är gjorda. Upptäckaren kan göra felanmälan till larmsamordnarna men då måste denna även alltid informera ansvarig sjuksköterska.
Kontorstid: Kontakta larmsamordnarna
Under jourtid, ring Doro Trygghetsjouren 070-600 61 46 .
Nödfall/sista hand: Vid fel, kvällstid, nätter och helger kontakta chef i beredskap via 0470-21666 (gäller endast Växjö kommun, omsorgsförvaltningen och Arbete och Välfärd).
Skriv ut
Senast uppdaterad: 8 augusti 2024