Kontakt larmsamordnarna

Så här tar personal/sjuksköterska/handläggare och chef, kontakt med larmsamordnare samt vid behov av att beställa tillbehör till trygghetslarm och nyckelgömmor/digitala lås eller avsluta larm m.m.

Genom att följa dessa sätt så kommer ärendet fram även om någon larmsamordnare är frånvarande. Användare eller anhörig tar kontakt via personalen/kontaktcenter eller mail, se nedan.

Vid kontakten är det viktigt att du uppge:
- Vad ärendet gäller, felbeskrivning och vad/vilka åtgärde som är provade/testat.
- Namn på brukaren.
- Brukarens personnummer.
- Hur vi kontaktar dig/eller brukaren.

  • Telefonkontakt 0470-43408 via Kontaktcenter.

  • Via LifeCare meddelande skickas alla meddelanden till "larmsamordnare". Skriv alltid brukarens namn i ämnesraden, så har vi lättare att spåra tidigare meddelanden.

  • Du kan också skicka ett mail till larm.samordnare@vaxjo.se. Här får du inte skicka personuppgifter.

  • Du kan också använda chattfunktionen i Teams för snabba, enkla frågor. Dock inga personuppgifter där heller.

Besöksadress:
Mejselgatan 4 Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. (Västra industriområdet)
35246 Växjö
Öppet vardagar: 8-16 (lunch 12-13) Meddela gärna innan eller boka tid med larmsamordnarna

Man kan skicka internpost till larmsamordnarnan använd då "internpostfickorna" om din enhet inte använder den funktionen går det mycket bra att lämna in det hos oss.

Som enhet kan ni beställa produkter/material till trygghetslarm/nyckelgömmor/digitala lås m.m. detta ska alltid godkännas av enhetens chef.

Skriv ut
Senast uppdaterad: 16 september 2021
Larmhandboken