Felsökning och åtgärd vid problem

Här finns information vad du som personalen inom OMS Ordbo ÄO ska göra om det är något som inte fungerar med trygghetslarm, e-tillsyn (kamera), nyckelgömmor/digitala lås/access, skyddsåtgärds-/HSL-larm.

Vid fel, vardag

Om fel kvarstår efter försök att åtgärda, tag kontakt med:

  • Larmsamordnare
  • Du kan ta hjälp av andra enhetens larmombud
  • Enhetschefen

Nödfall/sista hand: Vid fel, kvällstid, nätter och helger kontakta chef i beredskap via 0470-216 66 (gäller endast Växjö kommun, omsorgsförvaltningen och Arbete och Välfärd).

Terminologi:
ETH - (Ethernet) Wexnet/Internet, att larmet kopplas i fastighetens/bostadens Wexnetuttag.
GSM - (mobilnätet) Larmet ringer via mobilnätet och sitter endast med strömkabel i brukarens strömuttag.
NG - (Nyckelgömmor) Vårt benämningsnamn för alla olika typer av gömmor och lås.
Dig.lås - (Digitala lås)
ICO - Välkommen till i-care online! Länk till annan webbplats. - Webbsidan som används för att kontrollera/programmera trygghetslarmen.
PAS - Patientansvarig sjuksköterska

Skriv ut
Senast uppdaterad: 26 maj 2021
Larmhandboken