2. E-tillsyn (med kamera)

Standardåtgärd vid E-tillsyns problem som görs av enhetens personal

Om det uppstår problem med att kunna utföra tillsyn via kamera görs följande åtgärd snarast;

Hos brukaren: bryt strömmen till BÅDE själva kameran OCH den router som hör till.

- Om kameran kommunicerar via 3G , 152 kB. så är routern troligen svart o uppsatt på väggen. Den har flera antenner.

- Om kameran kommunicerar via Wexnet/stadsnät , 192.4 kB. så är routern troligen vit och ligger troligen kabelkopplad i närheten av brukarens internetuttag.

Vänta nån halvminut och koppla sedan in strömmen igen till både kameran och routern.

Kontakta larmsamordnarna och be om kamerakontroll. Be om godkännande från brukaren ELLER säkerställ att sängen är tom när kontrolltitt ska ske.

Fungerar det ändå inte så måste kameran felanmälas till leverantören av larmsamordnarna.

Felanmälan: Görs i dagsläget av nattpersonalen på Evelid VB till larmsamordnarna

Skriv ut
Senast uppdaterad: 6 maj 2021
Larmhandboken