Kontakt larmsamordnarna

Så här tar du som personal/sjuksköterska/handläggare och chef, kontakt med oss larmsamordnare. , 174.2 kB, öppnas i nytt fönster.

Genom att följa dessa rutiner på "hur man kontakta larmsamordnarna" så kommer ärendet fram även om någon larmsamordnare är frånvarande. Användare eller anhörig tar kontakt via personalen/Kontaktcenter eller mail (inga personuppgifter via mailen).

Vid kontakten med larmsamordnarna är det viktigt att du uppge följande punkter:

Om den som anmäler in ett ärende/uppgift använder eller har tillgång till LifeCare meddelade, ska alltid ärendet skickas/förmedlas till oss larmsamordnarna på detta vis.

Nedanstående punkter är viktiga att förmedlar om du anmäler ett ärende/uppgift eller frågor till oss (larmsamordnarna) via exempelvis: mejl, meddelande via LifeCare meddelande eller telefon. Ärendet ska innehålla dessa punkter för tydlighet i ärendet/uppgiften.

  • Vad ärendet gäller, vilken felbeskrivning och vad/vilka åtgärder som är provade/testat.
  • Namn på omsorgstagaren/kunden.
  • ENDAST via LifeCare meddelande - Omsorgstagarens/kundens personnummer.
  • Hur vi kontaktar dig/eller omsorgstagaren/kunden.

Skicka med internposten:
Man kan skicka med internpost till larmsamordnarna, använd då "internpostfickorna" om din enhet inte använder den funktionen går det mycket bra att lämna in det hos oss. se besöksadress nedan.

Besöksadress:
Mejselgatan 4 Länk till annan webbplats. (Västra industriområdet)
35246 Växjö
Öppet vardagar: 8-16 (lunch 12-13)

Boka tid med oss så att vi är på plats eller så att vi kan lägga fram det i vår kundmottagning, så kan ni hämta där.

Kontakt och support nummer:
Larmsamordnarna kontaktas alltid på telefonnummer 0470-434 08 (3408)
för att vi på bästa sätt ska kunna hjälpa dig.
Telefonen bemannas alla vardagar klockan 7:30-16:00.
Vi ber er vänligen radera övriga nummer till oss

Om det är upptaget eller inget svar, så kopplas det vidare till kontaktcenter, lämna ert meddelande där om det är akut med återkoppling snarast meddela kontaktcenter det.

Meddelande via LifeCare:
Alla meddelande ska skickas till "larmsamordnare". Skriv larmsamordnare i till rutan så kommer får ni upp vår samlings adress (alla vi som arbetar inom funktionen kommer att se meddelandet, men endast om man alltid skicka det till larmsamordnare)
Viktigt att alltid skriv brukarens namn i ämnesraden, För att vi har lättare att söka meddelandet/tidigare meddelanden.

Via e-postadress:
Man kan också skicka ett mail till larm.samordnare@vaxjo.se.
Man får inte skicka några personuppgifter i detta mail. Skriva hur vi kontakta dig som avsändare till meddelandet, så att vi kan återkomma och ta redan på vem det gäller.

Chattfunktionen via Teams:
(Endast för dig som arbetar inom någon förvaltning eller bolag inom Växjö Kommun).
Man kan använda chattfunktionen i Teams för snabbt svar. OBS Endast enkla frågor och inga personuppgifter får skrivas i Teams.

Beställningar som man kan göra av larmsamordnarna:
Som enhet kan man beställa produkter/material till trygghetslarm/nyckelgömmor/digitala nycklar och lås m.m. Detta ska alltid godkännas av närmsta chef.

Skriv ut
Senast uppdaterad: 26 september 2023
Larmhandbok