Trasiga larm/tillbehör/digitala nycklar ska ALLTID - skickas/lämnas till larmsamordnarna
Oavsett skadan ska trasiga larm/produkter alltid skickas in rengjord och med tydlig och specifik felbeskrivning till larmsamordnare.
Smådelar så som larmknappar och digitala nycklar kan skickas med internposten (om enheten har) annars/eller lämnas det hos larmsamordnarna eller skicka det om det fungerar för larmet/produkten.
Gäller alla larm som är trasiga eller jättesmutsiga:
* De ska alltid in till larmsamordnarna för service och/eller reparation.
* Alla larm/larmdelar kan repareras eller fixas, inget får slängas, exempel
larmknappar/knappar/sensorer eller andra tillbehör så som ex. hårdplast/gummi/kretskort.
* Tvätta/torka av alla larm/larmdelarna överlag med lätt fuktig trasa och mild tvål.
* Gäller även skyddsåtgärds-/HSL-larm, om man är osäker så ska det stå i manualen som medföljde vid
installationen skötselråd för larmet.
När man har hämtat / avslutat eller bytt ett larm och tillbehör ska enheten alltid rengöra larmet innan det antingen läggs på laget eller skickas/lämnas till larmsamordnarna
1. Ska rengöras, om man är osäker så ska det stå i manualen som medföljde vid installationen, skötselråd för larmet. .
2. Meddela alltid larmsamordnare att larmet är hämtat och finns på enhetens kontor/eller vart larmet finns.
Alla trasiga gömmor ska alltid lämnas till larmsamordnarna.
Gäller nyckelgömmor och digitala nycklar: